Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

2012. május 2., szerda

Zempléni kirándulás

Kis halasztással, de szerencsére elindultunk, az idő még túl jó is volt április végéhez-május elejéhez képest.
A szállásunk Mikóházán volt az Anna Vendégházban, ami kis játszótere miatt azonnal Lóri kedvencévé vált. Marcinak is jót tett a falusi, hegyi levegő, mert este beájult és végigaludta az éjszakát. :)
Reggel lementünk autóval Kőkapura, hogy a fiúk felszállhassanak a kisvonatra. Mivel jó volt az idő, nyitott kocsik közlekedtek, a képen nem is igazán látszik, hogy vonaton ülnek Lóriék. :) Mi pedig integettünk  nekik és kicsi séta autóval utánuk mentünk a végállomásra, Pálházára.

Visszatérve még pár szó erejéig Kőkapura: számomra nagyon hangulatos kis település. Van ott egy nagyon szép kastély, ami jelenleg hotelként működik. A hotelkertben magyar királyok szobrai találhatóak fából faragva.
Napi háromszor jár a kisvasút áprilistól októberig, a kalauzok nagyon kedvesek. Jegyet a vonaton lehet venni. A megállónál több vendéglátóipari egység is működik, étterem, kávézó, mézeskalácsos.
Lejjebb kicsi, tiszta vizű patak csordogál, alatta vannak a rönkházak, amik régen vsz táborok helyszínei lehettek, de most is üzemelnek.
Másnap Pálházán sétáltunk kicsit, majd Hollóházára autóztunk. Hollóháza a porcelánról híres, van ott múzeum és mintabolt is, valamint egy 2. osztályú és kísérleti termékeket árusító bolt is.
Később utunk Füzérradványra vezetett, mi Anyukámmal és Marcival Kőkapuról sétáltunk fel oda. Füzérradvány a Károlyi-kastélyról híres, ami ha jól tudom, kb. 1990-ig szanatóriumként működött, aztán kezdték el felújítani. Jelenleg pár földszinti helysége látogatható tárlatvezetéssel. A parkja miatt is érdemes ellátogatni oda, gyönyörű, régi fák vannak ott sok-sok mókussal. :)
Nekünk a mostani kirándulás alkalmával csak ennyi fért bele, de Sátoraljaújhelyen üzemel ilyenkor is a libegő, Sárospatakon többek között a várat érdemes megnézni, Tolcsván és Tokajban pedig egy jó bort muszáj inni. Szóval aki esetleg még nem járt erre, mindenképp érdemes eljönni, rengeteg a programlehetőség.

1. A Zemplén gyönyörű, és nagyon szép helyeken jártatok! Legközelebb majd próbáljátok ki Újhelyben a libegőt, nagyon tuti, és az egész szabadidőpark is nagyon jó. :) Tolcsván a Sajgó pincéből szoktunk bort venni, nagyon szeretem (Laci nem épp egy borivó :) ). Jók a képek, nagyok már a fiúk! Legközelebb erre, felénk (is) vegyétek az irányt! :))

2. Mi is pont onnan szoktunk bort hozni Orsi! :) Még az esküvőre is onnan hoztuk :) Miskolcot is tervezünk a közeljövőben, de Te is szólj, ha erre jártok, várunk Benneteket szeretettel! (Leginkább persze Lóri a lányokat a tavalyi látogatás után! :))